روز دوشنبه، بیستونهم اردیبهشتماه، خانم «نرمین عوسمانی»، نماینده اتحادیه زنان دموکرات کردستان ایران، بنا به دعوت رسمی حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD)، در پارلمان ایالتی «نوردراین-وستفالن» در دوسلدورف با مسئولان این حزب دیدار و گفتوگو کرد.
این نشست که با حضور اعضا و مسئولان SPD، نماینده اتحادیه زنان و نماینده حزب دموکرات (آقای سلطان گولاوی) برگزار شد، رأس ساعت ۱۳:۳۰ آغاز گردید.
نماینده اتحادیه زنان در این نشست، ضمن اشاره به شرایط کنونی کردستان بهطور عام و وضعیت زنان و کودکان بهطور خاص در این دوران دشوار و ناگوار، تأکید کرد که حملات موشکی و پهپادی اخیر رژیم ایران به پایگاهها و مقرهای احزاب روژهلات (کردستان ایران)، علاوه بر خسارات جانی و مادی، موجب شده است تا زنان و کودکان از نظر روحی و روانی در وضعیت بسیار نامساعدی قرار گیرند.
خانم نرمین بهتفصیل درباره جایگاه و رسالت زنان بهطور کلی، و زنان پیشمرگه در هر چهار بخش کردستان بهطور ویژه، سخن گفت. همچنین از شرکتکنندگان در این نشست درخواست کرد که زنان و کودکان بیدفاع هر چهار بخش کردستان، بهویژه زنان و کودکان روژهلات را از یاد نبرند تا زینپس شاهد قربانی شدن زنان و کودکان نباشیم.




